我的简介

我的照片
作家、摄影家、民间文艺家

2016年2月28日星期日

马屁鬼的嘴Mapi Ghost's mouth 【幽默鬼吧】


有位新上任的县官为了体现自己关心民情,就带着马屁鬼一起下乡。
One newly appointed magistrate in order to realize they are concerned with the people, the countryside, together with Mapi ghost.

县官看到一户人家正在打制家具。
Magistrate that a family is being chipped furniture.

他就随手抓起刨子说:“你们过上了好日子,可不能忘本呀。我虽然当了县官,可我是木工出身。”
He readily picked up spores, said: "You lived a good life, can not forget our roots . Although I have been a magistrate, but I came from a carpenter."

说着,他就用刨子在一块木板上刨了几下。
So saying, he was on board with the spores in a plane a few times.

马屁鬼赶紧说道:“瞧,当官的连刨木都是行家,如果让我干这活,准得刨破了皮。”
Mapi Ghost hurriedly said: "Look, an officer of the company planed wood is an insider, if I do this live, Zhunde plane breaking the skin."

县官很得意,于是又刨了几下,没想到却真让刨破了皮。
Magistrate is very proud of, so he planed a few times, but really did not expect to break the skin planing.

马屁鬼连忙说:“哟,若是让我刨这木板,那可得刨进骨头里啦。”
Mapi Ghost hurriedly said: "yo, if I planed the wood, it can get plane into the bones inside her."


没有评论:

发表评论