我的简介

我的照片
作家、摄影家、民间文艺家

2014年7月31日星期四

野公牛 Wild Bull


动物寓言【035】


有一次,狐狸福克斯遇见了一头野公牛:“呵,听说你们都是群居生活的,你为何要独自流离异乡?”
On one occasion, the fox met a wild bull Fox: "Oh, I heard that you are all gregarious life, why do you want to own wandering a strange land?"

野公牛叹气道:“我们野牛群有一个规定,野公牛长大了,首先要学会独立生活的能力。”
 Wild Bull sigh: "We have a requirement wild cattle, wild bull grow up, we must first learn the ability to live independently."

狐狸福克斯:“那你现在有什么样打算?”
Fox Fox: "That you what kind of plans?"

野公牛说:“老母牛要我做一切事都必须听它的旨意,还剥夺了我自由发表意见的权利。为了自由,我暂离开了那片土地。我可不会服从老母牛的专制统治。”
Wild Bull said: "The old cow want me to do all things have to listen to its wishes, but also deprived me of the right to freedom of expression. For freedom, I have temporarily left the land. I can not obey the old cow's autocratic rule. "

狐狸福克斯:“可你现在所处的草原,不也是受老母牛管辖吗?” Fox Fox: "may you live in grasslands, not also subject to the jurisdiction of the old cow it?"

野公牛笑了:“不错,我没有被赶走,我依然在全世界发声,而且依然在老母牛的地盘上发声。说真话难,在老母牛的专制统治下想说真话更难。不过,没人能够阻挡说真话的声音。我总有一天要回到牛群之中的,到那时,我的话一定掷地有声。”

 Wild bull smiled: "Yes, I have not been away, I still sound in the world, and remains on the site of the old cow voice. Hard to tell the truth in the old cow's autocratic rule, would like to tell the truth more difficult. However, no one can stop the voice to tell the truth. I would someday go back to cattle into, and then, my words will certainly carries tremendous weight. "

没有评论:

发表评论