我的简介

我的照片
作家、摄影家、民间文艺家

2014年7月31日星期四

猫为老鼠献鱼 Cat To mouse Xian fish


动物寓言【031】


黑猫逮住了一条鱼,它将这条鱼献给了老鼠。
Black cats caught a fish it fish dedicated mouse.

老鼠不喜欢吃鱼,就说:“我从不杀生,你就替我将这条鱼放生到小河里去吧。”
Mouse not like fish, said: "I never killing, you swap my fish released into stream go it."

黑猫偷偷地将鱼吃掉了。
Black cats secretly fish eaten.

然后它对老鼠说:“我将鱼一放到小河里,鱼就无影无踪了。”
Then it mouse said: "I will each fish put small river, fish disappears."

老鼠高兴地说:“应该让它们到自己应该去的地方哇。”
Mouse said happily: "should let them to own place to go wow."

黑猫得意地对老猫说:“这些鱼,原来都是老鼠偷来的,现在都到应该去的地方啦。对付老鼠就不能太诚实。”
Black cats proudly right old cat said: "These fish, original are mouse stolen, now to should go places Rights. Against mouse can not too honest."

老鼠让猫为其打工并不是聪明的选择,猫为老鼠打工也不会是顺服的傻瓜。

Mouse let cat its wage not smart choice cat as mouse wage not is obedience fool. 

没有评论:

发表评论