我的简介

我的照片
作家、摄影家、民间文艺家

2014年7月26日星期六

蚂蚁和大象 Ant and elephant


动物寓言【019】


蚂蚁居然和大象结婚了,这在大山里可是个大新闻。
Ant and the elephant actually married, which in the mountains, but big news.

动物们都说蚂蚁高攀了。
Ant driven forces of the animals said.

可是没过几天,大象就死掉了。
But not over several days, the elephant is dead.
蚂蚁伤心至极地说:“你怎么走在我前头了,我这辈子不用干别的了,就是埋葬你,我这一生也不够用哇!”
Ant extremely sad to say: "how do you walk in front of me, I do not have something else in this life, that is, bury you, my life is not enough wow!"

高攀的婚姻也许可炫耀一时,一旦摔下来后也就难以承受压力。
Driven forces of the marriage license to show off time, once after falling off also unbearable pressure.



没有评论:

发表评论