我的简介

我的照片
作家、摄影家、民间文艺家

2016年9月21日星期三

[秋语-54]


春天播种,秋天收获,谁能真正读懂这最简单的道理? 
Sowing in spring, autumn harvest, who can truly understand this simple truth?答案是普通的农民。  
The answer is ordinary farmers.    
没有耕耘,哪来收获? 
No pains, which to harvest?     
我愿做一个普通的城市农夫,在屋顶花园里勤奋耕作。 
I wish to be an ordinary farmer city, diligent cultivation in the roof garden.
当我看到了绿叶渐渐变黄和枯萎,我没有任何悲伤,因为这预示着收获的季节正在向我招手。   

When I saw the leaves gradually turn yellow and wither, I didn't have any sadness, because it heralds the harvest is waved to me.

没有评论:

发表评论