我的简介

我的照片
作家、摄影家、民间文艺家

2016年9月8日星期四

[秋语-20]


多少植物在秋风秋雨中死去,多少植物在秋风秋雨中挺起。小时候,我喜欢在秋风秋雨中奔跑,也许是天真,也许是顽强,我并不认为秋天是悲伤的季节,我只知道秋风扫去的是落叶,秋雨滋润的是果实。

The number of plants died in autumn rain, how many plant stand in the autumn rain. When I was young, I like running in the autumn rain, perhaps naive, may be stubborn, I don't think autumn is the season of sadness, I only know that the autumn wind sweep off the leaves, the autumn rain moist are the fruits.

没有评论:

发表评论