我的简介

我的照片
作家、摄影家、民间文艺家

2016年10月10日星期一

在键盘上跳舞

[感悟人生understanding on life33]


        真羡慕境外的朋友,十指可以随心所欲地在键盘上跳舞。我做不到,因为我生活在一个还不够开放的世界,无形的高墙阻挡着我的视野。只有在我任性发作时,才可能偷偷地翻过高墙,去看一眼外面的世界。
True envy of friends outside, fingers can be arbitrary in the keyboard to dance. I can not, because I live in a not open enough world, invisible wall blocking my vision. Only in my wayward seizures, it may be secretly over the wall, to look at the outside world.

没有评论:

发表评论